Regulamin
§ 1
Postanowienia wstępne
- Niniejszy regulamin określa warunki wynajmu miejsc sprzedaży (Stoisk) oraz sprzedaży używanych przedmiotów w sklepie „Lepiej Lepiej”.
- Dokonując rezerwacji Najemca akceptuje niniejszy regulamin.
§ 2
Definicje
- Sprzedawca: Lepiej Lepiej spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, al. Korfantego 2, 40-004 Katowice, NIP 6342999843, REGON 389575182.
- Sklep: stacjonarny punkt handlowy funkcjonujący pod nazwą „Lepiej Lepiej”.
- Stoisko: miejsce wynajmowane przez Najemcę w Sklepie, w celu wystawienia na nim używanych przedmiotów do sprzedaży.
- Towar: używane przedmioty, które Najemca wystawia na swoim Stoisku do sprzedaży.
- Najemca: osoba fizyczna wynajmująca Stoisko od Sprzedawcy w celu sprzedaży swoich używanych Towarów.
- Rezerwacja: umowa wynajmu Stoiska między Najemcą a Sprzedawcą.
- Formularz: narzędzie umożliwiające Najemcom tworzenie list Towarów do wystawienia na Stoisku.
- Strona Internetowa: platforma Sprzedawcy pod adresem www.lepiejlepiej.pl, na której można dokonać rezerwacji Stoiska.
- Regulamin: niniejszy dokument regulujący zasady korzystania z naszych usług.
§ 3
Informacje ogólne
- Sklep „Lepiej Lepiej” oferuje wynajem Stoisk, na których Najemca może wystawić na sprzedaż Towary używane. Najemca oświadcza, że Towary te są jego wyłączną własnością, a zakupu dokonał co najmniej 6 miesięcy przed umieszczeniem ich na Stoisku. Towary nie mogą być własnością firmy, ani w żaden inny sposób nie mogą być objęte obowiązkiem naliczania podatku VAT.
- Sprzedawca zajmuje się sprzedażą detaliczną Towaru wystawionego przez Najemców w ich imieniu.
§ 4
Warunki wynajmu Stoiska i sprzedaży Towarów
- W celu zarezerwowania Stoiska należy:
- dokonać rejestracji na Stronie Internetowej,
- wybrać typ Stoiska:
– Regał Senior (przeznaczony do sprzedaży odzieży i obuwia dla dorosłych) posiada drążek, na którym może zmieścić się na wieszakach maksymalnie 15 sztuk odzieży oraz dysponuje 1 półką o wymiarach ok. 40 cm x 27 cm na Towary leżące (alternatywnie można skonfigurować go jako regał z 4 półkami, bez drążka, jeśli chce się wystawić wyłącznie Towary leżące). Dodatkowo Najemca ma możliwość zostawienia do 5 sztuk odzieży i/lub obuwia w magazynie Sklepu, które zostaną dołożone do Stoiska w miarę postępów sprzedaży w okresie trwania Rezerwacji;
– Witryna (przeznaczona do sprzedaży biżuterii, kosmetyków, akcesoriów itp.) oferuje przestrzeń o wymiarach 30 cm x 30 cm x 30 cm (szklaną półkę) do dowolnej aranżacji;
– W trakcie trwania okresu Rezerwacji możliwe jest dodawanie, wymienianie oraz donoszenie na Stoisko dodatkowych Towarów; - wybrać czas trwania Rezerwacji (wielokrotność tygodnia) oraz liczbę rezerwowanych Stoisk,
- opłacić wynajem Stoiska poprzez płatność online za pośrednictwem serwisu PayU zgodnie z cennikiem dostępnym w zakładce SPRZEDAJ.
- Nie ma możliwości odwołania, zmiany terminu najmu lub typu Stoiska po zakończeniu Rezerwacji.
- Sprzedaż powierzonych Towarów obsługiwana jest wyłącznie przez obsługę Sklepu. Najemca ma możliwość śledzenia sprzedaży na Stronie Internetowej.
- Najemca nie ma możliwości wyboru konkretnego numeru lub lokalizacji Stoiska.
- Po dokonaniu Rezerwacji należy wprowadzić Towary poprzez Formularz w zakładce KONTO na Stronie Internetowej wpisując ich nazwę oraz cenę. Podana cena jest ceną brutto sprzedaży i zostanie od niej potrącona 29% prowizja Sprzedawcy (zawiera VAT).
- Najwcześniej w dniu rozpoczęcia okresu Rezerwacji Najemca zobowiązany jest dostarczyć Towary do Sklepu (najpóźniej godzinę przed jego zamknięciem).
- Po otrzymaniu od obsługi Sklepu metek należy osobiście przyczepić je do przyniesionych Towarów wraz z klipsami antykradzieżowymi i umieścić Towary na wskazanym Stoisku lub opłacić usługę wystawienia przedmiotów.
- Obsługa Sklepu ma prawo odmowy przyjęcia:
- używanej bielizny,
- przedmiotów, które są w bardzo złym stanie,
- przedmiotów, które naruszają przepisy prawa dotyczące wykorzystania znaków handlowych i własności intelektualnej,
- przedmiotów zawierających wzory, które obrażają określone grupy społeczne, etniczne czy wyznaniowe.
- Niesprzedane Towary należy odebrać najpóźniej pół godziny przed zamknięciem.
- W przypadku nieodebrania Towarów w terminie naliczana jest opłata za usługę przechowywania w wysokości 5 zł brutto za każdy rozpoczęty dzień przechowywania. Opłata musi zostać uregulowana w momencie odbioru Towaru, nie ma możliwości potrącenia jej z salda sprzedaży komisowej Najemcy.
- Maksymalny okres przechowywania wynosi 60 dni. W przypadku nieodebrania niesprzedanych Towarów w tym czasie przechodzą one na własność Sklepu.
- Przelew środków wynikających ze sprzedaży Towarów Najemcy zostanie zrealizowany do 14 dni roboczych po dokonaniu rozliczenia sprzedaży. Wypłata odbywa się wyłącznie poprzez przelew bankowy na numer konta podany przez Najemcę.
Sklep zobowiązuje się do dołożenia wszelkich starań w celu zabezpieczenia Towaru wystawionego przez Najemcę przed uszkodzeniem lub kradzieżą poprzez stosowanie systemu antykradzieżowego (klipsów oraz bramek przy wyjściu), monitoringu kamer oraz systemu alarmowego.
- W związku z funkcjonowaniem powyższych zabezpieczeń Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenie lub kradzież Towarów wystawianych przez Najemców.
- Sprzedawca posiada ubezpieczenie od pożaru i innych zewnętrznych działań, mogących uszkodzić lub zniszczyć znajdujące się w nim ruchomości (w szczególności towary wystawiane przez Najemców).
§ 5
Reklamacja i rękojmia
- Umową sprzedaży objęte są towary używane i kupujący, dokonując zakupów w Sklepie, przyjmuje do wiadomości, że mogą one zawierać wady ukryte.
- Sprzedawca powinien wydać Najemcy Stoisko w stanie przydatnym do umówionego użytku i utrzymywać je w takim stanie przez czas trwania najmu. Jeżeli rzecz najęta ma wady, które ograniczają jej przydatność do umówionego użytku, Najemca może żądać odpowiedniego obniżenia czynszu za czas występowania wad. Reklamację taką należy złożyć osobiście w siedzibie Sklepu lub pisemnie na adres poczty elektronicznej Sklepu w terminie trwania najmu. Wynajmujący zobowiązuje się do niezwłocznego usunięcia wady lub zaproponowania innego, pozbawionego wad, Stoiska w terminie trwającego najmu.
§ 6
Postanowienia końcowe
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
- Administratorem danych osobowych jest Lepiej Lepiej sp. z o.o. Dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzenia czynności przed zawarciem umowy, na Twoje żądanie, w celu zawarcia i realizacji umowy o świadczenie usług w zakresie utworzenia i utrzymania konta oraz wykonywania umowy najmu i komisu (art. 6 ust. 1 lit. b RODO). Dane osobowe przetwarzane w celu przeprowadzenia czynności przed zawarciem umowy, zawarcia i realizacji umowy o świadczenie usług oraz realizacji usług świadczonych drogą elektroniczną będą przetwarzane do zakończenia umowy o świadczenie usług z Administratorem oraz czas niezbędny do wywiązania się z obowiązków nałożonych przez przepisy prawa (rozliczenia, przedawnienia roszczeń). Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże brak ich podania uniemożliwia zawarcie umowy. Przysługuje Ci prawo żądania dostępu do treści danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia oraz prawo do ograniczenia ich przetwarzania. Dane osobowe będą przekazywane wyłącznie naszym zaufanym podwykonawcom, tj. dostawcom usług informatycznych, firmie księgowej, administracji.